tisdag 13 september 2016

Funderingar om tatueringar.

Jag fick en hel förfrågan på att berätta om mina tatueringar och varför jag valde att byta studio. Nu är jag ju ingen expert överhuvudtagen. Tro mej, jag har noll expertis inom denna konstform, jag är endast beundrare och bärare av den. Men eftersom en hel person undrade så ska jag såklart svara på dens fråga, att leave someone hanging är ju något av det fräckaste en kan utsätta en nyfiken själ för.


Min första tatuering gjorde (fick? tog? beställde?) jag för två år sedan. Det var en tid efter mitt feministiska uppvaknande vilket jag ansåg viktigt och som en milstolpe i mitt lilla tonårsliv, så jag skaffade den lilla venussymbolen. Susanne Remahl vid Fist of Needles har jag att tacka för den. Hela processen gick bra och Susanne var nog den rätta personen att ta min "sticka nålar och bläck i min hud"-oskuld. Hon är lugn, social och så himla lovable. Eftersom det var min första tatuering hade jag ingen aning om hurudana priser jag kunde förvänta mej, men nu i efterhand inser jag att just Fist of Needles kräver väldigt många värderfulla lappar ur kundernas fickor.


Min andra och tredje tatuering gjorde jag vid samma tillfälle. Även denna gång vid Fist of Needles men nu var det Matt som nålade mej. Vår personkemi funkade inte på långa vägar lika bra som Susannes och min, vilket är lite trist när en sitter och förändrar sin kropp i tre timmar. Men jag blev  nöjd med resultatet och det är väl det viktiga. I dagsläget skulle de må bra av lite touch-up men jag är lite för lat för att ta tag i saken. Och för alla som undrar, ja priset var också nu svindlande högt.


Och nu kommer vi till ögonblicket när den medelmåttiga historien förvandlas till den perfekta historien. I somras bokade jag en spontan tid till Nico vid Black Knight Tattoo. Jag hade stalkat hans Instagramkonto i några veckor så jag hade på känn att det här inte kan bli annat än en fullträff. Och precis som jag hade hoppats gick jag ut en stund senare med ett stort leende på läpparna och endorfinnivåer jag inte hade känt på månader. Det som bidrog till en mycket bättre tatueringsupplevelse var att allt kändes mer hemma, vamt, ärligt och genuint i Nicos studio. Kundbetjäningen var top notch och priset på en helt annan nivå.

Så all in all kan jag väl tipsa om att hitta den studio som passar dej och din stil. Att bli tatuerad är väl ändå en så speciell händelse att en vill känna sej bekväm, väl omhändertagen och respekterad. Alla dessa krav blev uppfyllda vid Black Knight Tattoo så därför valde jag att byta studio och artist. Troligtvis tar det inte länge för jag befinner mej där igen.

(och för alla som undrar: ja, det tar ont att tatuera sej)

1 kommentar :

  1. Tack för svar! :D mvh den nyfikna som frågade

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar