lördag 24 september 2016

Män gör mej rabiat.


Jag vet inte varför jag blir så arg. Ilskan ligger så nära ytan, hela tiden. Den blir till en snabb quickfix. Den finns där för att maskera allt det andra som ligger där, blubblar och fräser. Jag är så himla arg.

Jag är arg på muminpappan när han tvingar muminmamman att behaga.
Jag blir arg när killgäng på gatan vägrar flytta på sej.
Jag blir arg när mannen i skolköket ropar på den unga kvinnan med noll respekt i rösten.
Jag blir arg på män som är jävligt dåliga i säng.
Jag är arg på alla manliga filosofer som mjölkar all tid i föreläsningssalen och försöker briljera med orden, simmig blick, olika -ismer.
Jag blir så arg när kvinnor berättar om pojkvänner som bränner det sista tålamodet som finns kvar.
Jag blir så arg över alla heteronormativa meningar som grammatikern tvingar oss att analysera. Ove bygger huset medan Mia kokar kaffe.

Aktant, predikat, nominalfras.
Mitt hopp går i kras och hela världen gör mej rabiat.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar