måndag 10 oktober 2016

Inte lika ung men lika dum.

I helg har jag på ett eller annat sätt förkroppsligat en 15-årig Lina. Jag har varit starstruck över Veronica Maggio som jag fick krama (?!?!?!) Jag har dansat fuldans på Tavastias lauantaidisco. Jag har skrattar åt de dåligaste skämten i historien. Jag har återförenats med min andra hälft, Bella. Och jag har känt mej alldeles trygg, lycklig och älskad på samma gång. Sådär som endast en tonårskärlek kan få en att känna.

För att inte bloggosfären ska korvstoppas med allt för många berättelser om Maggio så ska jag inte gå in på detaljer. Kolla istället in Bellas inlägg men massa bilder från helgen.


När jag kom hem på söndagkväll var jag helt matt av alla sinnesintryck från kvällen och jag kände att jag måste processa detta på ett bättre sätt än att stirra in i väggen. Så jag tog min kamera, lite merch vi fick på meet 'n' greeten och en del av min utstyrsel till årets bloggala och satte mej ner i sängen.


Här är fyra av de bilder jag knäppte. Jag gillar hur benen blir två små korta stumpar under kjolfållen. So kjuut.


Där står Maggio och håller om honom medan jag väntar på min prins. Lol, orka heterohetsa. Where you at, my princess?

Twirl it baby, twirl it.

Och för alla er som undrar: ja, jag ska följa bloggalans kläkod i resten av min utstyrsel(?) Jag insåg just hur fult ordet outfit är och försökte hitta en svensk motsvarighet och utstyrsel var det enda alternativet. Ugh. Jag ska allt komma på ett bättre ord. To be continued.

Nu börjar jag även grubbla över om den här bloggen mittiallt förvandlades till en livsstilsblogg?! Fast det kanske den redan är. En livsstilsblogg som skilldrar den unga humaniststuderandes liv. Jag ska redan nu sätta mej och börja plita ner min kommande bok, Den unga feministens lidande - en hungrig vegans berättelser.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar