tisdag 4 oktober 2016

Mens mens mera mens.

Det är mensvecka på X3M och Menskligt pysslade ihop en menslista behöver jag förklara mer?

Känslan när du fick din första mens?

WOOOOHOOO!!

Hur har du koll på din menscykel?
Tyvärr har jag allt annat än regelbunden mens, så nej.

Med vem pratar du om mens?
Typ alla som vill eller inte vill prata om det. Men konstigt nog nästan aldrig med nån som tillhör 'den äldre generationen'.

Har du nån gång blivit överrumplad av din mens?
Ja, den där ena gången på en förfest när jag plötsligt fick en liten mensdusch i brallan just före vi skulle hoppa på bussen till Åminne. Det var inte så värst uppskattat eftersom jag skulle kissa i skogen resten av kvällen.

Den pinsammaste situationen din mens har utsatt dig för?
Kanske när jag befann mej i ett hem över en helg som inte hade någon roskis i badrummet och jag blev tvugen att slänga alla mina nerblodade bindor i köket. Att spatsera till wc:n med en oanvänd binda, nemas problemas. Men att vifta med en använd binda framför en hel familj, piiiiinit värre ju.

Hur ont gör din mens när det är som värst?
Ett mellanont magknip som endast gör mej sur och tvär.

Vad tycker du om din mens?
Länge har jag känt ett starkt hat mot den för att den inte fungerar som den ska. Men egentligen är jag smygglad över att jag slipper hela mensgrejen just nu. Läs mera om min menstruation och alla dess satans problem här (del 1, del 2, del 3) om du är en nyfikenjävel.


Ditt bästa mensminne?
En midsommarsnatt när jag och min bästis hade mens samtidigt och avrundade natten med att krypa upp i soffan men choklad och en dålig film. Synkad mens är den bästa mensen.

Designed by the mensqueen herself, Clara Henry.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar